شکم گردی در ترکیه

اگر اهل آشپزی و خوشمزه جات و شکم گردی در ترکیه باشید، حتما توی اینستاگرامتون چند تایی از آشپزهای بزرگ دنیا را توی ادد لیستتون دارید و به احتمال زیاد یکی از این اونها بوراک اوزدمیر هست. خود من به شخصه زمانی که توی رژیم غذایی سفت و سختی بودم با این آشپز ماهر ترکیه ای آشنا شدم، یه جورایی غذا خوردن را از لیست کارهام حذف کرده بودم و بیشتر به غذا پختن و دیدن کارهای این آشپز بزرگ (هم از نوع کار و هم از نظر نوع پخت غذا) مشغول بودم. حالا بیایید به معرفی این آشپز اهل ترکیه بپردازیم:

اول از همه باید بهتون بگم که آشپزی توی خون بوراک هستش، یعنی اینکه پدر و پدر بزرگش هم آشپز بودند.

(شاید وقتی میگیم که آشپزی توی خونش هستش یاد کارتون موش سر آشپز بیفتین) بوراک در سال ۱۹۹۵ در استانبول به دنیا اومد، البته پدرش برای ادامه شغل آبا اجدادیش از انتاکیه به اونجا مهاجرت کرده بودن، این آشپز خنده رو و شاد البته توی نوجوانی یکم بد اخلاق و عصیانگر بوده. (قابل توجه کسایی که توی خونه یدونه از این نوجوونها را دارن) بوراک آشپزی را از همون کودکی و در کنار پدرش شروع کرده و به مرور در این راه حسابی برای خودش تجربه به دست آورده و سال ۲۰۱۱ یعنی دقیقا زمانی که ۱۶ سال سن داشته اولین رستوران خودش را توی آکسارای استانبول میزنه،

آشپز معروف ترکیه

 

خوب اگر اون زمانها به آکسارای رفتین و مسیرتون به رستوران ایشون خورده و تونستین یکی از اون ۵ تا میز را رزرو کنید و غذای بوراک را امتحان کنید باید خیلی خوش شانس بوده باشین که قبل از اینکه بوراک به یه برند بزرگ تبدیل بشه غذاهای اون را تست کردین. (حالا قضاوتش با خودتون که از یک تا ده بهش چند میدین)

غذا ها و نوشیدنی های ترکیه

بوراک به خاطر خلاقیت زیادی که داشت و نوآوری هایی که توی کارش بود خیلی زود تونست که فضای بیشتری را برای این کار خودش در اختیار داشته باشه و این بیزینس کوچیک را ارتقا بده. بهترین نکته این بیزینس این بود که اون آشنایی کامل به شبکه های اجتماعی داشته و کار خودش را از مغازه به درون اینترنت و فضای مجازی اورد. آشنایی اون با قدرت فضای مجازی و همچنین کارهای اون به عنوان یه سر آشپز چیزره دست باعث شد که آدمای شکمو با دیدنش به وسوسیه بیفتن و حتما بهش سری بزنن و شکم گردی در ترکیه رو تجربه کنن.

 

بوراک اوزدمیر

به مرور کار اون بالا گرفت و اون تونست رستوران های زنجیره ای خودش را در سرتاسر ترکیه برقرار کنه، امروزه بوراک یکی از سر شناسترین افراد ترکیه هست که اگر در فصل گردشگری توی استانبول و یا شهرهای توریستی ترکیه بخواهید به رستورانش برید حتما باید از قبل میز رزرو کرده باشید، بوراک از مهمون های سیاسی و سلبریتی ها معمولا خودش پذیرایی میکنه و اکثر مقامات رسمی و سلبریتی هایی که به ترکیه و یا استانبول میروند سری هم به این سرآشپز بزرگ میزنند و عکسی هم به یادگار با ایشان میگیرند

کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *