رقبای اصلی ترکیه در حوزه توریسم چه کشورهایی هستند؟

رقبای اصلی ترکیه در حوزه توریسم چه کشورهایی هستند ؟

همانطور که نیک میدانیم صنعت توریسم امروز به سرعت در حال گسترش است.

دلیل این سرعت و شتاب مزایای فراوانی است که صنعت توریسم و صنایع وابسته به آن برای یک کشور به ارمغان می آورد و این مزایا به قدری زیاد است که جبران معایب و خسارت های احتمالی را برای کشور پذیرنده می نماید.

درآمد ارزی از طرق مختلف و آشنایی ملل مختلف با فرهنگ، رسوم و سنن یک ملت و رشد صنایع کوچک محلی و گردش اقتصادی در واحد های کوچک روستایی و اقامتی از مزایای بیشمار توریسم می باشد.

ترکیه به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت توریسم برنامه ریزی های دقیق و منظمی برای رسیدن به تعداد گردشگر بالا و تبدیل نمودن صنعت توریسم به عنوان منبع درآمد اصلی خود دارد

و افتتاح صد ها هتل و فرودگاه و خرید ناوگان های زمینی و هوایی و نظم دادن سیستم گردشگری خود تحت برند تورساب که با نظارت دقیق نیز پیگیر اجرای تمامی قوانین می باشد

امروزه با یک رقیب جدی ولی تا کوته قد مواجه شده است و آن نیز کشور آذربایجان است .

یکی از رقبای اصلی ترکیه در حوزه توریسم !  این جمهوری تازه استقلال یافته که داری مسافت زمینی و هوایی کمتری از بخش های مرکزی ایران نسبت به ترکیه است

هر چند فعالیت خود را بسیار دیرتر از ترکیه در جذب توریسم منطقه آغازنموده وهمچنین پتانسیل کمتری نیز نسبت به ترکیه دارد بسیار با اقبال و استقبال از سوی کشور های منطقه مواجه گردیده است.

حکومت سکولار و جامعه باز و آزاد، زیبایی های فرهنگ آذری که ملهم از تاریخ مشترک با امپراطوری پارسی و امپراطوری تزاری ودر برهه ای روسیه شوروی دارد، معماری، سبک زندگی، دسترسی آسان، امکانات توریستی نسبتا خوب، آب و هوای خوب و مجاورت دریا وتفریحات شبانه و…

باعث شده  که تور باکو در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران و حتی آسیای مرکزی نظیر هند و پاکستان بسیار پررونق باشد.

لذا ترکیه از این بابت باید تلاش بیشتری برای جذب توریسم در مصاف با این رقیب جدید باشد و همچنین نکته حائز اهمیت این است که جمهوری آذربایجان داری سیستم صدور روادید آنلاین برای بسیاری از کشورها می باشد درصورتیکه ترکیه دارای شرایط سخت تری برای ارائه روادید  می باشد.

ویزای آذربایجان ظرف مدت سه روز کاری و با پر کردن یک فرم آنلاین با هزینه ۲۴ دلار قابل صدور می باشد که البته برای پرداخت هزینه آن نیاز به یک کارت بانکی غیر ایرانی و بین المللی نظیر ویزا کارت یا مستر کارت می باشد.

کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه

 

معمولا شرکت های توریستی با دو الی چهار دلار کارمزد اقدام به صدور ویزا برای افرادی که دارای کارت بانکی بین المللی می نمایند.

همچنین ویزای آذربایجان دارای یک ماه اجازه اقامت برای اتباع ایرانی بوده که درقبال سه ماه اجازه اقامت ترکیه و بدون نیاز به ویزا شرایط  کم امتیازتری دارد.

آذربایجان از لحاظ امکانات هتلی دارای صد ها هتل چهار و پنج ستاره است و سرمایه گذاری بالای خارجی این نوید را میدهد که در منطقه قفقاز به زودی بی رقیب گردیده و رقابت اصلی خود را با کشور ترکیه آغاز نماید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد با نظرات خود میتوانید مطالب را مورد نقد و بررسی قراردهید.

توصیه برای مطالعه :

آیا خورشید توریسم وان در حال افول است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *