بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه و مسافرین جامانده

بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه

بسیاری از هموطنان ما که به صورت مسافر به ترکیه سفر کرده اند با توجه به مسدود شدن مرزها امکان برگشت به کشو را پیدا نکرده اند، با توجه به به اینکه اتباع ایرانی در شش ما فقط میتوانند 90 روز در ترکیه بمانند افرادی که بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه در آن سوی مرز مانده اند، حال باید چه کنند؟

میدانیم که مازاد 90 روز در شش ماه میتواند مشمول جریمه و همچنین ممنوعیت ورود به ترکیه را به مدت 5 سال شامل شود. این دسته از هموطنان با ارائه مدارک به اداره مهاجرت محل اقامت خود (ترکیه) میتوانند درخواست اقامت موقت از یکماه تا یک سال را نمایند.

اخیرا با توجه به وجود مشکلات در خروج از ترکیه، اداره مهاجرت مساعدت بیشتری نموده و با رویت اجاره نامه و یا صورت هزینه های هتل و یا قرارداد موجر و مستاجری مجوز حضور در ترکیه را صادر و امکان ماندن در این کشور به صورت موقت (تا پایان مشکلات بیماری کرونا) صادر می نماید.

در حال حاضر (فروردین ماه 1399 ) مرز های زمینی سه گانه بین ایران و ترکیه (مرز رازی- مرز بازرگان و مرز سرو) تا اطلاع ثانوی بسته هستند و تاریخ دقیقی برای بازگشایی مرزها اعلام نشده است.لازم به ذکر است که اتباع ترکیه و ایران برای برگشت به کشور خودشان منعی ندارند و ممنوعیت تردد صرفا برای مسافرین عادی است . در مبادی مرزی کنترل شدیدی برای اتباع ورودی به هر کشور جهت تست سلامتی انجام می شود.

ساعت کاری مرزهای ایران و ترکیه

ما لحظه به لحظه اطلاعات مرزهای مشترک بین ایران و ترکیه را رصد می کنیم. بدلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و ترکیه، در حال حاضر تمامی مرزها به روی مسافرین بسته است. کوچکترین تغییر در وضعیت فعلی مرزها از طریق کانال تلگرامصفجه اینستاگرام و اکانت توئیتر سفر زمینی به ترکیه اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *