سفرنامه خانم لادن به شهر وان(۱۶ مرداد۹۴)

باعرض سلام خدمت اقای ضربی و مسافرهای عزیزوان .سفرنامه خانم لادن به شهر وان.

همانطور که قول داده بودم میخواهم سفرنامه خود و تجربیاتم را برایتان بنویسم.

ما در تاریخ ۱۶  مرداد از شهر اراک به خوی رفتیم ساعت ۶ صبح با اعضای ۷ نفره حرکت کردیم و شب ساعت  ۹ به خوی رسیدیم و خوابیدیم

صبح ساعت ۸ و نیم حرکت کردیم به طرف مرز رازی یادم رفت بگم شب که درخوی بودیم اقوام زنگ می زدند که اخبار گفته سفر زمینی به ترکیه خطر دارد و کلی دل ما را خالی کردند و من که مصمم بودم به همسفرهام گفتم اصلانگران نباشید اقای ضربی گفته اگرخطری باشد مرز رامی بندند خلاصه حرکت کردیم …

مزایا و معایب سفر به وان از مرز رازی

ساعت۹ و نیم مرز رازی بودیم خیلی راحت ماشین را در پارکینک گذاشتیم و درعرض ۱۰ دقیقه پاسپورتها کنترل شد

و سوار ماشینی که از خوی می امد شدیم ولی اشتباه کردیم چون ۴۰ دقیقه معطل کرد به خاطر کار اداری ولی اگر با ون های خود مرز میرفتیم خیلی معطل نمیشدیم.

وقتی حرکت کردیم به راننده گفتیم ما راببرد هتلی که سوییت داشته باشد و مستقیما ما را برد به mevan otel واقع درخیابان جمهوریت

داخل کوچه ای بود از ما نفری ۳۵ لیر می خواست و ما با کلی چونه زدن نفری ۳۰ لیر برای هر شب دادیم و ۳ شب کرایه کردیم.

البته اونجا همه هتلها با صبحانه بود و چای هم به صورت یوال همیشه بود ما دو روز خرید کردیم

و یک روز هم گشت جزیره رفتیم نفری ۵۰ لیر که خود هتل برایمان تدارک دیده بود دادیم چیز خاصی نبود و من خیلی خوشم نیامد

با اسکله به جزیره رفتیم کلیسا بود بعد کنار دریاچه وان و سرانجام بازدید قلعه و بازدید گربه های وان و سه روز به پایان رسید و بچه ها کلی خرید کردند

با سیر وسفر تماس گرفتیم و سرساعت امد هتل و ما را برد چند نفر دیگه را سوار کرد و خیلی راحت امدیم مرز رازی و در عرض ۱۰ دقیقه بدون بازدید از ساک ها رد شدیم

حال میخواهم چند نکته را برایتان بگویم :

۱-غذای اونجا خیلی مناسب بود تقریبا قیمتها مثل ایران بود دونر کباب با نوشابه ۱۵ تا ۱۶ لیر بود حتما بخورید اسکندر کباب مثل دونر بود ولی با سس مخصوص که ماهیچ کدام خوشمون نیامد پیتزاهاش هم خوب بود نفری ۱۶ لیر بود

۲-اکثرفروشگاه ها دستشویی و کولر ندارند داخل فروشگاه ها خیلی گرم بود

۳-لباس مجلسی خیلی کم بود بیشتر اسپورت است

۴-فروشگاه های ال سی وایکیکی، دفاکتو ، ون پارک خیلی مناسب بود

۵-مردمان مهربانی دارد

۶-ایرانی ها ازلحاظ پوشش در اونجا کمی بی جنبه بودند شما اگر رفتید اصالت ایرانی را حفظ بفرمایید

۷-اونجا هر  ۱۰۰دلار را ۲۷۳ لیر و فروشگاه ها ۲۷۸ لیر میدادند

۸-سعی کنید درفصل حراج نروید چون فکر میکنم خیلی شلوغ باشه ما چون در فصل حراج نبود خیلی راحت خرید کردیم و خیلی راحت جا گیرمون امد و خیلی راحت رد شدیم همه اینا ارزش دارد به یک ذره گرانی

البته خیلی فروشگاهها حراج داشتند مثل ال سی وایکیکی

و در اخر از راهنمایی های اقای ضربی که مارا بی دردسر و خیلی راحت به شهروان برد کمال تشکر و قدردانی دارم امیدوارم که همیشه در زندگیشون موفق و موید باشند.

از شما خواننده گرامی بابت مطالعه سفرنامه خانم لادن به شهر وان ممنونیم. چنانچه شما نیز تجربه سفر دارید با بقیه به اشتراک بگذارید

کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه

دیدگاهی در “سفرنامه خانم لادن به شهر وان(۱۶ مرداد۹۴)