سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان

سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان . ۲۸ فروردین پس از حداقل یک ماه مطالعه و پیگیری ،مخصوصا از سایت شما و کانال تلگرام “سفر زمینی به ترکیه “تصمیم به سفر گرفتیم پس از جمع آوری وسایل وآمادگی کامل مبنی بر  اینکه ممکن است شب مرز بخوابیم یا گیر نیاوردن جا در طول مسیر ساعت ۸ صبح از تهران به مقصد تبریز حرکت کردیم دوستانی که تو این زمان در جاده بودند می توانند شهادت بدهند که برف و البته مه بسیار غلیظی که بعد از زنجان تا نزدیکی تبریز  ادامه داشت سفر های نوروزی را تحت الشعاع قرار داد.

مسجد حضرت عمر در وان

مسجد حضرت عمر – وان

حدود ساعت ۳ بعد از ظهرتبریز رسیدیم و پس از صرف ناهار که پیشنهاد می کنم ایل گلی نباشد( بعلت کیفیت نسبتا پایین و قیمت بسیار بالا) تصمیم گرفتیم شب راخوی استراحت کنیم .

به هرحال از سمت مرند به سمت خوی رفتیم که جاده دسترسی آن به نسبت اتوبان تهران تبریز خطر ناک تر و خرابتر بود .

البته دوستانی که بار اول این مسیر را می پیمایند توجه داشته باشند که خروجی خوی را رد نکنند چرا که از مرز بازرگان سر در می آرند . پس از مستقر شدن ،به دنبال بلیط ون جهت عزیمت به وان به ترمینال خوی مراجعه کردم اما گفتند که تا ده فروردین کلیه ون ها پر است و اگر قصد عزیمت به وان رادارید بایستی به جای پرداخت نفری ۴۰ هزار تومان رقمی بالاتر پرداخت کنید گروهی هم می گفتند که پارکینگ مرز رازی امن نیست و ممکن است تجهیزات داخل خودرو سرقت شود.

دریاچه وان

دریاچه وان ترکیه

به هرحال پس از پیگیری تصمیم گرفتیم با خودرو شخصی به مرز مراجعه کنیم. صبح ساعت ۷:۳۰ از خوی حرکت و حدود ساعت ۸:۳۰ مرز بودیم البته جاده دسترسی خوی به قطور جاده ای کوهستانی  زیبا و بکر بود البته در بعضی جاها رانش زمین جاده رو ناهموار کرده بود.

به هرحال پس از پارک ماشین در مرز به سمت گمرگ حرکت کردیم این نکته را یادم رفت که در خوی بصورت اینترنتی هتل رو رزرو کرده بودم. برای پرداخت عوارض خروجی و شهرداری قطور (در حال حاضر حذف شده است) بایستی مبلغ نفری ۲۷ هزار تومان پرداخت میکردیم که بعلت بسته بودن بانک و شلوغی باپرداخت نفری ۳ هزار تومان بیشتر فیشها رو از دلالان دریافت کردیم.

سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان

مجسمه آتا ترک – میدان بش یول وان

پس از طی صف نسبتا طولانی ایران و ترکیه ساعت ۱۰:۳۰ سوار ونهای ترکیه که با پرداخت ۲۰ لیر شما رو به وان می برد شدیم. البته همون ابتدای ورود ندانستن زبان ترکی از طرف ما و ندانستن زبان فارسی و انگلیسی از طرف ترکها یه کم سردرگممون کرده بود. به هرحال حدود ساعت ۱۲ وان و اتاق هتل بودیم. جاده رازی به وان بسیار زیبا بود .

از سیر تا پیاز مرکز خرید جدید وان

ابتدای شهر چیزی که بسیار جلب توجه میکرد مراکز خرید عمده وان بود.به هرحال ما ۴ شب و ۵ روز دروان نفهمیدیم چگونه گذشت. دریاچه وان یکی از بکر ترین مناظر وان بود با اون منظره مرغهای دریایی که پیشنهاد می کنم از دست ندهیدش.

سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان

امیدوارم که در خرداد و شهریور هم سفری به این شهر زیبا با مردمان خونگرم و غذاهای خوشمزه آن داشته باشیم. و البته ماشین هم در مرز دست نخورده بود و هیچ مشکلی وجود نداشت.با تشکراز راهنمایهای خوبتون که این سفر رو برای ما مهیا کرد

سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان

شما نیز می توانید تجربیات سفرتان را از طریق کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «سفرنامه نوروزی آقا محمد مهدی شادبهر و خانواده به وان;

  1. با سلام دوست گرامی در اول سفرنامه 28 اسفند را 28 فروردین درج کردید.

  2. سفرنامه خوبى نبود نه اسم هتل و گفتين نه قيمتشو ، نه اسم و آدرس فروشگاهها و رستورانها ، كلا اطلاعات خوبى ندادين

  3. اصلا سفرنامه خوبى نبود از وقتى که وارد وان شدین که تازه اصل سفر شروع میشه رو توى سه خط تمام کردین اسم و ادرس و قیمت هیچ جایی رم نزدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *