سفرنامه عید ۱۳۹۵ – وان – آقا بهزاد از تبریز

سفرنامه عید ۱۳۹۵ – وان – آقا بهزاد

با سلام خدمت دوستان اوایل اسفند مثل همیشه به فکر مسافرت نوروزی افتادیم که کجا بریم به پیشنهاد یکی از دوستان به فکر سفر به وان افتادیم چون اولین بارمون بود برای جمع اوری اطلاعات به جون اینترنت افتادیم تا این که سایت اقای ضربی و کانال تلگرامشون اشنا شدیم بعد از کلی مطالعه سایت و مشورت با اقای ضربی تصمیم گرفتیم به مدت چهار شب در ایام تعطیلات نوروز  به وان سفر کنیم به چند تا از تور های شهر تبریز زنگ زدیم برای چهار شب هتل چهار ستاره حدود نفری ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن گفتن که به نظرم خیلی گرون بودن

تصمیم گرفتیم خودم با خانومم با ماشین بریم مرز رازی از اونجا هم با ون های ترکیه بریم وان . به توصیه اقای ضربی در فکر رزرو هتل بودیم تا در وان اذیت نشویم توسط یکی از توهای تبریز هتل چهار ستاره  منوا را برای نفری ۹۰ لیر برای چهار شب از یکم رزرو کردیم که جمعا ۷۲۰ لیر برای دو نفر  پرداخت کردیم و منتظر یک فروردین شدیم

یکم فروردین ساعت ۳ شب از تبریز راه افتادیم

تصادف در قطور - سفرنامه عید ۱۳۹۵ - وان - آقا بهزاد

مشاهده تصادف بین خوی و قطور که خوشبختانه تلفات جانی نداشت

سفرنامه عید ۱۳۹۵ – وان – آقا بهزاد

حدود ساعت ۷ صبح رسیدیم مرز رازی ساعت ۷٫۳۰ پارکینگ شهرداری باز شد و ماشینو در پارکینگ پارک کردیم و رفتیم به طرف در نرده ای  مرز که کم  کم جلوش داشت پر می شد از جمعیت .  هوا کمی سرد بود مرزم ساعت ۹٫۳۰ می خواست باز بشه  جلوی مرز ون های شرکت سیما سفر خوی پارک کرده بودن نفری ۲۰ لیر می بردن وان چون هوا سرد بود تصمیم گرفتیم بریم تو ون بشنیم تا مرز باز بشه هم سردمون نشه و هم تا نقطه صفر مرزی پیاده نریم

سال تحویل شد و مرز رو باز کردن با ون رفتیم دم مرز ، مرز خیلی خیلی شلوغ بود اما خوشبختانه یکی از مسافرای ون ما اونجا اشنا داشت فوری کارای مارو بدون نوبت انجام داد و از مرز رد شدیم البته دو نفر از مسافرای ونمون به علت کم بودن اعتبار پاسپورتشون نتونستن بیان. تو مرز گذرنامه های دارای اعتبار کمتر از ۱۵۰ روز رو به هیچ عنوان نمی گزاشتن وارد خاک ترکیه بشن.

از مرز رو شدیم ون راه افتاد بعد از یک ساعت رسیدیم وان ما رو تو میدان بش یول پیاده کردن

میوه فروش سیار در وان

چون کروکی و نقشه وان و هتلمونو داشتیم فوری هتل منوا رو که پشت ال سی وایکیکی پیدا کردیم وارد هتل که شدیم برگ رزرو هتل رو به رسپشن هتل دادیم خوش اومد به ما گفت و کمتر ۳۰ ثانیه کارت اتاقمونو داد فوری رفتیم اتاقمون و یکم دراز کشیدیم به وقت ترکیه ساعت ۱۲ تو اتاقمون بودیم

هتل منوا وان

بعد از کمی استراحت رفتیم بیرون تقاطع کاظم کارا و جمهوریت فست فود کینگ برگر برای خوردن نهار انتخاب کردیم

کینگ برگر وان

پیتزا سفارش دادیم به قیمت نفری ۱۳ لیر

قیمت پیتزا در وان

بعد از خودن نهار رفتیم چند تا فروشگاه سر زدیم از جمله ال سی و فلو  هیچی پسند نکردیم  یکمم حالم گرفته شد بعد رفتیم فروشگاه کوتون از اونجا خانوم خیلی خوشش اومد و ۲۵۰ لیر خرید کرد

سپس رفتیم ماوی که تعریفشو شنیده بودم البته چون تو سفر نامه دوستان خونده بودم مستقیم رفتیم طبقه بالا که اجناس تخفیف خورده هستش . دوتا شلوار ۱۴۰ و دو تا پلیور ۱۰۰ لیر خرید کردم

از اونجا رفتیم دونر خوردیم و رفتیم هتل

تو راه هتل برفم به شدت شروع به باریدن کرد

مشاهده سفرنامه های ترابزون

بارش برف در وان

فردا صبح بعد از خوردن صبحونه رفتیم یکم تو فروشگاه ها گشتیم برای نهارهم اسکندر کباب نفری ۲۰ لیر خوردیم

چی کوفته

چی کوفته (کوفته خام) که به مذاق ما زیاد سازگار نیست اما خودشون خیلی دوست دارن

خیلی خوشمزه بود بعد رفتیم به مرکز خرید جدید وان تو خیابون جمهوریت جنوبی اولین فروشگاه دفاکتو رفتیم جاتون خالی کلی لباس خریدیم از جمله بلوز و تی شرت و کاپشن دیگه چون دستامون پر نایلون بود تصمیم گرفتیم بریم هتل فردا دوباره بیاییم

نمایندگی دفاکتو در وان

فردا اون روز صبح دوباره برگشتیم مرکز خرید دوباره کلی لباس از کوتون و ال سی خرید کردیم

تو پاساژ داشتیم فروشگاه هارو نگاه می کردیم تا این که متوجه شدیم طبقه اخر سینما هستش با یک شهر بازی کوچیک

شهر بازی مرکز خرید وان

رفتیم سانس های سینما رو نگاه کردیم تصمیم گرفتیم حتما به فیلم اینجا نگاه کنیم. سینما دارای ۷ سالن بود.از اونجا رفتیم به رستوران خلیل ابراهیم کنار وان سیتی و اونجا ادنا کبابی همون کوبیده خودمون سفارش دادیم همراه دوغ که فوق العاده بود

آدانا کباب ترکیه

دو نفری همراه کوفته ۴۸ لیر دادیم

دوغ سنتی وان - سفرنامه عید ۱۳۹۵ - وان - آقا بهزاد

رفتیم هتل استراحت کردیم حدود ساعت ۴ رفتیم پاساژ جدید وان و بلیط سینما خریدیم  سینما فیلم جدید بتمن رو هم تبلیغ می کرد که از جمعه اکرانش شروع می شد و ما متاسفانه اونجا نبودیم کلی ناراحت شدم  به هر حال نفری ۱۲ لیر پول  بلیط  دادیم و رفتیم داخل سالن .

سینما مرکز خرید وان

فیلم ما تو سالن ۵ پخش می شد سالن رو پیدا کردیم رفتیم تو سالن فیلم رو نگاه کردیم انصافا سینما حرف نداشت

از محیط گرفته تا کیفیت تصویر و صدا و صندلی های فوق العاده راحت به دوستان پیشنهاد ۱۰۰ در صدی می دم اگه رفتن وان کنار خرید حتما فیلم هم نگاه کنن

بعد فیلم یه دونر خوردیم  نفری ۴ لیر و رفتیم هتل . فردا بعد صبحونه از میدان بش یول سوار ون ها شدیم نفری ۱٫۵ لیر کنار دریاچه رفتیم ، از اونجا هم رفتیم فروشگاه میگروس و کمی شکلات و از این جور چیز ها خرید کریم

بعد از ظهر رفتیم بولینگ و شهر بازی و سینما سه بعدی که کلی خوش گذشت

سالن بولینگ مرکز خرید وان - سفرنامه عید ۱۳۹۵ - وان - آقا بهزاد

از اونجا هم رفتیم سیمیت سارای که تعریفشو شنیده بودیم

سیمیت سارای وان

چای در استکان کمر باریک -سفرنامه عید ۱۳۹۵ - وان - آقا بهزاد

سیمیت ترکیه - سفرنامه عید ۱۳۹۵ - وان - آقا بهزاد

فردا صبح ساعت ۸ اتاقمونو تحویل دادیم با ون رفتیم مرز که خیلی هم خلوت بود فوری رد شدیم دست ارزیابم درد نکنه هر دو پاسپورتمون رو مهر معافیت زد

بعد از رد شدن چرخ دستی ۵ تومن دادیم تا وسایل رو تا دم ماشین ببره به وقت ایران ساعت ۱ از پارکینگ حرکت کردیم خدارو شکر ساعت ۴٫۳۰ رسیدیم تبریز

فرداش با خانوم رفتیم لاله پارک تا قیمت ها رو مقایسه کنیم که دیدیم تفاوت قیمت ها ۴۰ تا ۵۰ درصد بود کلی خوشحال شدیم از خریدمون و تصمیم گرفتیم از این به بعد خرید پوشاکمونو از وان انجام بدیم

کانال تلگرام سایت ، پلی بین شما و مسافرت های ارزان به ترکیه

4 دیدگاه دربارهٔ «سفرنامه عید ۱۳۹۵ – وان – آقا بهزاد از تبریز;

1. ما توفیق اجباری داشتیم و یک شب تو هتل منوا موندیم ولی شبی 50 لیر دادیم و از اونجایی که هتل تازه تاسیسه و برخورد پرسنلش عالیه ارزش موندن داره.البته صبحانش زیاد مفصل نیست.

1. با نظرتون موافقم درمورد قیمتم تا اونجایی که فهمیدم تو روز های معمولی تا 35 لیر هست نفری اما روز های تعطیل و شلوغ گرون تر حساب می کنن البته من عید از هتل پرسیدم نفری رو 80 لیر گفتن که من از تبریز 90 لیر رزرو کرده بودم

2. با سلام خدمت جناب ضربی و تشکر از زحمات بی دریغ شما ….

ما امروز صبح با راهنمایی شما و سایر دوستان این سایت اومدیم ترکیه با خانواده ام …. اومدیم هم تفریح کنیم و هم خرید پوشاک داشته باشیم و طبق راهنمایی شما بزرگوار مبنا را بر این قرار دادیم که هنگام برگشت نفری ۳۰۰ دلار پوشاک با خود به ایران بیاوریم ولی از مرز رازی که سوار ون شدیم که بیائیم شهر وان یک خانم که مدعی بود بارها این مسیر را رفته میگفت هنگام برگشت فقط به مقدار ۵ کیلو میتواند هر مسافر با خود اجناس وارد کشور کند و بیش از این مقدار را گمرک یا به عبارتی ارز یاب توقیف میکند…. من به ایشان چند با گفتم که من شنیدم ۳۰۰ دلار میشه اجناس با خود داشته باشیم و به کیلو نیست ولی این خانم قاطع میگفت که فقط میشه ۵ کیلو با خود وسایل داشته باشیم….

جناب ضربی من پس فردا میخوام برگردم و فقط فردا را وقت دارم برای خرید ، لطفا به من زود جواب میدهید که آیا هر فرد ۳۰۰ دلار چنس میتواند هنگام برگشت داشته باشد یا ۵ کیلو؟؟؟؟؟

پیشاپیش ممنون از جواب شما برادر عزیز.

1. در مرز های زمینی اصلا و ابدا وزن بار ملاک نیست و شما با خیال راحت تا سقف ۳۰۰ دلار برای هر نفر خرید کنید حتی اگر وزنش ۵۰ کیلو هم شد اشکالی ندارد. آن خانم احتمالا بسیار شوخ طبع بوده اند