جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین

جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین : استفاده از شلوار جین در بین تمامی خانم ها و آقایان با هر سن و سایزی تقریبا جا افتاده و عملا می توان گفت که کسی نیست که تاکنون از این شلوار استفاده نکرده باشد.

همانطور که می توانید خاستگاه این نوع شلوار خاک ایالات متحده آمریکا بود است، اما امروزه دیگر این شلوار، شلواری نیست که فقط و فقط در خاک این کشور تولید شود، استفاده، طراحی و دوخت آن در بسیاری از کشورها مرسوم شده و تقریبا در تمام کشور ها برای خودش طرفدارانی دارد.

مشکلی که در اینجا پیش می آید این است که در زمان خرید این شلوارها اغلب با نوعی سایزبندی مواجه می شویم که برای ما ناآشنا است و برای یک کشور دیگر تهیه شده است، خصوصا اگر اقدام به خرید شلوارهای وارداتی کنیم. و اینجاست که به جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین نیاز پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال شما ممکن است قصد خرید یک شلوار جین زنانه طرح لوله تفنگی داشته باشید عموما هم از شلواری با سایز ۸ استفاده کنید، اما در حین خرید با این مسئله مواجه می شوید که فروشنده و یا به عبارت بهتر طراح شلوار مورد نظر از اروپا بوده و سایز درج شده بر روی آن ۴۰۰ است.

آیا این شلوار مناسب، اندازه و سایز شماست؟ در واقع می توان گفت که در سیستم سایز اروپایی، سایز ۴۰ دقیقا با سایز ۱۰ آمریکایی برابری می کند، پس مطمئنا این شلوار برای شما بزرگ است. اما چطور می توانید قاطعانه به این نتیجه برسید.

البته که چاره ای برای شما باقی نمی ماند غیر از استفاده از یک جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

 

سردرآوردن از سایزهای بین المللی

اگر تا بحال از برندهای آمریکایی برای خودتان یا برای شخص دیگری شلوار جین(شلوار لی) خریده باشید، بخوبی می دانید که سایزبندی در فروشگاه های این کشور از فروشگاهی به فروشگاه دیگر، از یک تولید کننده به تواید کننده دیگر و یا حتی از یک مدل به مدل دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال، زمانی که سراغ شوار جین زنانه می روید، اغلب شیوه سایزبندی شلوارهای فاق کوتاه با شلوار فاق بلند کاملا متفاوت است.

بهترین راه برای حل این مشکل، بدست آوردن اندازه های خودتان به دست خودتان و مقایسه آنها با اندازه های مختلف جهت بدست آوردن سایز مناسب است.

زمانی که اقدام به اندازه گیری خودتان می کنید، ممکن است با استفاده از واحد اینچ اقدام به اندازه گیری کنید، اما اغلب اندازه ها و سایزها در قالب بین المللی با سانتیمتر مشخص می شوند.

برای حل این مشکل هم یا می توانید اندازه های بدست آمده بر اساس اینچ را به سانت تبدیل کنید، یا اینکه از یک جدول مناسب برای تبدیل سایزها به یکدیگر استفاده کنید (که البته باز هم ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم).

همچنین نکته مهمی که در خرید شلوار جین باید آن توجه داشته باشید که اغلب فروشندگان توجه به آن را فاقد ارزش جلوه می دهند، اینکه خرید یک شلوار جین با سایز مثلا ۴۰ مردانه، حتی در صورتی که طرح و مدل و برش آن یکسان باشد، باز با شلوار جین زنانه سایز ۴۰ کاملا متفاوت است.

 

اطلاع از سایز آمریکایی خودتان قبل از خرید شلوار

قبل از اقدام به خرید لباس از برند ها و طراحان بین المللی اطلاع از سایز خودتان در سیستم سایز بندی آمریکایی بسیار اهمیت دارد.

 برای آقایان، این فرایند بسیار ساده است، چرا که خیلی ساده اندازه دور کمر خودشان را با واحد اینچ اندازه گیری می کنند و این اندازه دور کمری است که باید بر روی شلوار دنبال آن بگردند.

البته گاهی بهتر است اندازه قد شلوار(درز شلوار) خودشان را هم حساب کنند که عبارت است از فاصله بین فاق شلوار تا روی قوزک پا که آن هم در واحد اینچ انجام می شود.

اما این کار برای خانم ها قدری سخت تر است، چرا که اندازه خانم ها در آمریکا برعکس آقایان بر اساس اینچ نبوده و ضمن نیاز داشتن به تبدیل واحد باید سه قسمت بدن خودشان را هم اندازه بگیرند که شامل دور کمر، قدری پایین تر از دور کمر (بین دور کمر طبیعی و دور باسن) و دور باسن می شود.

اندازه دور کمر در واقع اندازه دور باریک ترین قسمت کمر است و اندازه دور باسن هم با اندازه گیری دور بزرگترین و پر ترین قسمت باسن به دست می آید.

برای اندازه سوم که قدری پایین تر از دور کمر است، در واقع متر را باید از روی ناف خود عبور داده و دور بدن بچرخانید.

سپس می توانید این اندازه ها را با استفاده از یک جدول به نزدیکترین اندازه خود تبدیل کنید.

البته زمانی که به جدول اندازه ها و سایز مراجعه می کنید، این اندازه ها همه حدودی بوده و دقیق نیستند، اما تقریبا می توانید با درصد اندکی خطا موفق به تعیین سایز صحیح خود برای شلوار شوید.

 

دور باسن به سانت اندازه دورکمر(حد فاصل کمر و باسن) به سانت دور کمر به سانت سایز آمریکایی شلوار جین زنانه
۸۸ ۶۶ ۶۱ ۰
۸۹ ۶۷٫۵ ۶۲ ۲
۹۱٫۵ ۷۰ ۶۵ ۴
۹۴ ۷۲٫۵ ۶۷٫۵ ۶
۹۶٫۵ ۷۵ ۷۰ ۸
۹۹ ۷۷٫۵ ۷۲٫۵ ۱۰
۱۰۳ ۸۲٫۵ ۷۷٫۵ ۱۲
۱۰۶٫۵ ۸۵ ۸۰ ۱۴
۱۱۰٫۵ ۸۹ ۸۴ ۱۶
۱۱۴٫۵ ۹۱٫۵ ۸۶٫۵ ۱۸

 


حالا که سایز خودتان اطلاع دارید، نوبت به خرید می رسد که با داشتن این اطلاعات راحت تر می توانید اقدام به تبدیل سایز خود از آمریکایی به اروپایی و … بکنید.

 

جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین آقایان

پیش از تبدیل سایز شلوار جین مردانه خودتان به سایزهای بین المللی چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

هیچگونه اندازه استاندارد برای شلوار جین مردانه وجود ندارد، مگر در اروپا که حتی در اروپا هم کشورهایی همانند انگلستان هستند که سیستم سایز و اندازه گیری خاص خودشان را دارند.

همچنین باید توجه داشته باشید که سایز لباس ها در آمریکا با سایز لباس در کانادا یکسان است، همچنان که سایز لباس ها در استرالیا با انگلستان یکسان است.

 

سایز شلوار جین مردانه در انگلستان، استرالیا، کانادا سایز شلوار جین مردانه در اروپا سایز شلوار جین مردانه در آمریکا
۲۸ ۳۸ ۲۸
۳۰ ۴۰ ۳۰
۳۲ ۴۲ ۳۲
۳۴ ۴۴ ۳۴
۳۶ ۴۶ ۳۶
۳۸ ۴۸ ۳۸
۴۰ ۵۰ ۴۰
۴۲ ۵۲ ۴۲
۴۴ ۵۴ ۴۴
۴۶ ۵۶ ۴۶
۴۸ ۵۸ ۴۸
۵۰ ۶۰ ۵۰

 

جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین خانم ها

زمانی که از یک جدول برای تبدیل سایز شلوار جین خانم ها استفاده می کنید، باز هم همانند بدست آوردن اندازه، برخی از موارد قدری متفاوت بوده و تا حدودی گیج کننده است.

پیش از این باید اندازه هایی را از روی بدن خود بدست می آوردید و محاسباتی را انجام می دادید تا سایز خودتان در سیستم آمریکایی بدست می آمد، حالا باید با استفاده از یک جدول تبدیل اندازه اقدام به تبدیل سایز خود به سایز بین المللی کنید.

با این وجود توجه داشته باشید که از طریق پیدا کردن سایز خودتان در برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه و یا ایتالیا ممکن می شود و باز هم سایز بدست آمده برای استفاده در سراسر اروپا کاربرد ندارد.

 

سایز جین زنانه در ایتالیا سایز جین زنانه در فرانسه سایز جین زنانه در انگلستان سایز جین زنانه در اروپا سایز جین زنانه در آمریکا
۳۶ ۳۲ ۲ ۳۰ ۰
۳۸ ۳۴ ۴ ۳۲ ۲
۴۰ ۳۶ ۶ ۳۴ ۴
۴۲ ۳۸ ۸ ۳۶ ۶
۴۴ ۴۰ ۱۰ ۳۸ ۸
۴۶ ۴۲ ۱۲ ۴۰ ۱۰
۴۸ ۴۴ ۱۴ ۴۲ ۱۲
۵۰ ۴۶ ۱۶ ۴۴ ۱۴
۵۲ ۴۸ ۱۸ ۴۶ ۱۶
۵۴ ۵۰ ۲۰ ۴۸ ۱۸

 

نکته بسیار مهم: نکته مهم که حتما باید در این بین به آن توجه کنید این است که این اندازه ها و تبدیل سایزها به یکدیگر فقط به نوعی در حد تخمین است و اندازه دقیقی در اختیار شما قرار نمی دهد و همواره با درصدی خطا همراه می باشد.
بهترین راه فقط و فقط بدست آوردن تخمینی از سایز خودتان و سپس امتحان کردن آن لباس برای قطعیت بخشیدن به آن سایز می باشد.

کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه

مطالعه ی مطالب زیر را نیز توصیه می کنیم :

چطور بدون نیاز به پرو کردن، شلوار جین بخریم ؟

 

راز وجود دگمه‌‌های متعدد روی جیب‌های شلوار جین چیست؟

 

اگر در انتخاب سایز مشکل دارید و نمیدانید کدام سایز اندازه شماست این مطلب را بخوانید.

 

سایز دقیق پای شما برای خرید کفش چه شماره ای است ؟

سایتی که در حال مشاهده ی آن هستید “راهنمای سفر زمینی به ترکیه” است . این سایت با هدف تسهیل مسافرت های ارزان و ارزنده فعالیت دارد.

با مطالعه ی مطالب این سایت، حتی اگر تا بحال بخارج از کشور مسافرت نکرده باشید، خواهید توانست اطلاعات کافی برای سفر به ترکیه با کمترین هزینه بدست آورید.

عمده فعالیت سایت بر روی سفر به کشور ترکیه، بخصوص سفر به شهر هایی که امکان سفر زمینی دارند مانند وان، ارزروم، ترابزون و ایغدیر می باشد.

همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام سایت و ارتباط با مدیران سایت، اطلاعات تکمیلی برای سفر و رزرو هتل در وان و ترابزون و سایر شهر های ترکیه دریافت نمائید.

ما اینجا هستیم تا هر سوالی که در مورد سفر به ترکیه دارید را پاسخ دهیم.

3 دیدگاه دربارهٔ «جدول بین المللی تبدیل سایز شلوار جین;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *